The LOGO

    

PUHTAASTI ÄLYKÄS

   AJANKOHTAISTA

 

Erä autoja myynnissä Porvoossa.

Soita 0400316261 Thomas Hongell

 

LINKIT

10 Hyvää syytä valita EF-2 sähköauto

1. Helppo ajaa ja mukava käyttää

EF-2 on todella helppo ajettava. Käännä virta-avain ON asentoon ja valitse vaihdekepistä eteen tai taakse, paina kaasua. Siinä se! Tasainen vääntö vie autoa heti alakierroksista lähtien ilman turhia nykimisiä. Ei turhaa vaihtamista, se vain toimii aina samalla tavalla oli sitten lämmin tai kylmä, sade tai pouta.
 

2. Hiljainen ja hajuton

Sähkömoottori on luonteeltaan hyvin hiljainen. Ei polttomoottorin kalkatusta ja tärinää, eli ei täten haisevia pakokaasuja. Lataaminen on tankkaamiseen sijasta aina puhdasta ja hajutonta. Keskustelu ajon aikana ei vaadi ponnisteluja melun takia.
 

3. Tyylikkään näköinen

EF-2 iskevän ulkonäön takana on ranskalaissyntyinen muotoilija, jonka kynänjälki näkyy nykyaikaisena ja nuorekkaana ilmeenä. Auton muotoilun yksityskohdat näyttävät tutuilta, vaikkakin ne itse asiassa eivät sitä ole.
 
 

4. Halpa omistaa

EF-2 energiankulutus on vain reilu 1 euro per 100 km, jopa alle jos lataa esim. yösähköllä. Liikennevakuutus on ainoa pakollinen kulu L6e luokan ajoneuvoille, ja sekin on vain murto-osa tavallisen auton liikennevakuutusmaksuista. Ei vuotuisia käyttöveroja tai maksuja.

5. Edulliset ylläpitokustannukset

EF-2 on valmistetu alumiinista ja lasikuidusta. Se ei ruostu. Se kestää rajumpaakin käsittelyä ja on tarvittaessa helppo korjata. Yksinkertainen rakenne ja toimiviksi todetut ratkaisut. Odotusarvona voidaan olettaa pitkää käyttöikää, sekä hyvää jällenmyyntiarvoa. 
 

6. Ketterä tilaihme

Autoon mahtuu ongelmitta kaksi isompaakin aikuista ja tavaratilaa on enemmän kuin useimmassa tavallisessa pikkuautossa. Isosta takaluukusta joka aukeaa kattoon asti on helppo kuormata vaikka useampi golfbägi kyytiin.
Pieni kääntösäde kompaktit mitat ovat omiaan kaupunki "cruisailuun"
 

7. Pieni huoltotarve

Eteneminen sähkön voimin yksinkertaistaa huomattavasti rakenteita. Autossa ei ole jäähdytysjärjestelmää, ei sytytystulppia, suodattimia, hehkutulppia, hihnoja, pakoputkistoa, variaattoria, jakopäätä, moottoriöljyä, vaihdelaatikkoa ym ym Itse asiassa sähkömoottorissa on vain yksi liikkuva osa: ankkuri. Näin ollen huoltokohteita autossa on huomattavasti vähemmän kuin tavallisessa autossa, ja siten edullisemmat huoltokustannukset.

8. Huoltovapaat AGM lyijyakut

Ef-2 käytetään huoltovapaita syväpurkauslyijyakkuja, ns. AGM akkuja jotka sopivat erinomaisesti L6e teholuokan autoon. Lyijyakkua voi ladata huolletta pakkasessa ja se ei vaadi kalliita erikoisrakenteita eikä monimutkaisia akkujen lämmitys ratkaisuja. Lyijyakkujen kierrätys on lisäksi ollut käytössä jo vuosikymmeniä.
 

9.Ekologisuus ja vihreät arvot

EF-2 on puhdas päästötön vaihtoehto. Tässä vaiheessa yleensä perinteisten polttoaineiden kannattajat  toteavat että päästöjä syntyy kun sähköä tuotetaan. Se on tiettyjen sähkötuotantomuotojen osalta totta, mutta esim vesivoimalat eivät tuota päästöjä. Yleensä vertailuissa ei missään mainita öljyn poraamisen, jalostamisen ja kuljettamisen tuottamia päästöjä. Mikäli nämä seikat huomioidaan, voidaan sähköautoa pitää lähes nollapäästöisenä, perinteiseen polttomoottoriautoon verrattaessa.

10. Valmis infrastruktuuri

Suomessa on yli 1,5 miljoonaa autolämmityspistorasiaa jotka sopivat mainiosti EF-2 tyypin auton lataamiseen. Koska 10 amppeerin sulake riittää, voidaan autoa ladata lähes kaikissa pistorasioissa ja lähes missä tahansa. Tämän takia EF-2 ei vaadi lataamiseen uutta infrastruktuurin rakentamista suomeen.